speaker-photo

Marc van den Tweel

Algemeen directeur NOC*NSF

Marc van den Tweel is algemeen directeur van sportkoepel NOC*NSF, waar 77 sportbonden en 25.000 verenigingen bij aangesloten zijn. NOC*NSF is natuurlijk bekend door de uitzendingen van TeamNL naar internationale topevents (zoals de Olympische en Paralympische Spelen) maar zet zich ook nadrukkelijk in voor de breedtesport.

In 2022 lanceerde Van den Tweel de ‘Sportagenda 2032’, hét plan om Nederland het sportiefste land ter wereld te maken. Dagelijks sporten, sportief bewegen, genieten van sport en excelleren in sport dragen daarin bij aan een vitaal, sociaal, ambitieus en trots Nederland.

Marc van den Tweel staat te boek als een ondernemend bestuurder die de werelden van markt en missie bij elkaar weet te brengen. Hij heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring als directeur, bestuurder en toezichthouder bij organisaties van naam, zoals Natuurmonumenten, Rijksmuseum van Oudheden, Resource Alliance, Ronald McDonald Kinderfonds en Wereld Natuur Fonds. Tijdens het Rotary Congres zal hij in gaan op hoe beweging direct en indirect bijdraagt aan een vitale mentale gesteldheid.